Cherwell
Cherwell Service Management är ett av de marknadsledande ärendehanteringssystemen och får höga betyg i Gartners och Forresters undersökningar. Systemet kännetecknas av hög anpassningsförmåga och flexibilitet samt att det går att köra både on-prem och som SaaS-tjänst till skillnad från många andra verktyg som bara möjliggör det ena eller det andra.
Inom ITSM är Cherwell certifierat enligt PinkVERIFY™ för 11st ITIL processer: Incident, Problem, Change, Configuration, Release, Service Request, Service Catalog, Event, Service Level, Service Portfolio och Knowledge Management.
Cherwell Service Management har ett kraftfullt flerspråks-stöd inklusive svenska. Flera olika språk kan användas parallellt och olika handläggare och slutanvändare kan använda olika språk på samma ärende.
mApp (“mergeable applications”) teknologi gör det enkelt att, via “mApp Exchange” dela såväl mindre som större lösningar, tillägg och integrationer som Cherwell själva, partners eller kunder utvecklat. För mApp teknologin har Cherwell tilldelats utmärkelsen “Innovation of the Year” vid PinkElephant Excellence Awards.
Genom Technical Alliance Partner program samarbetar Cherwell med många av de ledande leverantörerna och erbjuder tillsammans med dessa ett stort antal färdiga integrationer.
Cherwell Service Platform – Meta-driven arkitektur & kodfri anpassning
Cherwell Service Management (CSM) är byggt på en modern meta-data arkitektur som innebär en kraftfull, flexibel och snabb-konfigurerad plattform där man enkelt såväl kan anpassa egenutvecklade lösningar som skapa sina egna lösningar och integrationer. Arkitekturen gör det också möjligt att enkelt flytta systemet från ett driftsalternativ till ett annat.
Cherwell Service Management skiljer sig mot många andra lösningar genom dess “no code”-baserade plattform som innebär en betydligt lägre tröskel för att åstadkomma önskade anpassningar. Att det är enklare och går snabbare samt kräver mindre specialistkompetens gör i sin tur att implementationskostnaden blir lägre. Eftersom kodbasen är helt separerad från applikationslagret kommer lösningar och anpassningar heller inte att sluta fungera när man uppgraderar till en ny version av CSM.
Portaler och kundaccess
Portaler kan anpassas efter olika behov och kunder. Systemet har funktioner för att erbjuda Self-service och rapportering. Här är några exempel på hur det kan se ut:
Läs mer om Cherwell:
Cherwell, en effektiv lösning för Helpdesk i Industriell Miljö
I dagens högteknologiska industrimiljöer är effektiviteten och hanteringen av tekniska frågor avgörande för att säkerställa en smidig och sömlös drift. Ett pålitligt helpdesksystem är ett oumbärligt verktyg för att möta […]
Automatisera din IT-drift med Cherwell – en komplett lösning för stora företag och myndigheter
Compose IT är ett ledande IT-konsultföretag som specialiserat sig på tjänster inom IT-drift och automatisering. Vi arbetar med Cherwell, en av marknadens mest använda plattformar för IT Service Management (ITSM). […]
Compose IT levererar ärendehanteringssystem till Ellevio
Elnätsföretaget Ellevio har tecknat avtal med Telia och Cygate om att koppla upp runt 8 000 stationer med ett helt nytt datakommunikationsnät. Avtalet sträcker sig över 10 år. Den infrastruktur […]
Introduktion till Cherwell
Under årens lopp har vi flera gånger fått frågan om vi inte även kan tillhandahålla ärendehanteringssystem. Arbetet startade för några år sedan med att en tidigare medarbetare fick till uppdrag […]