Compose konsulter har arbetat i över 15 år med att hjälpa organisationer att hålla sig ajour och uppdaterade på sin egen IT-miljös hälsoinformation.
Idag kallar vi det Service Assurance, att säkerhetsställa organisationens tjänsteleverans genom att ”brandvarnaren” för IT-leveransen piper vid rätt tillfälle.
För du som organisation måste fortfarande underhålla ”varnaren” så du vet att det larmar när något händer.
Systemen du övervakar förändras, uppgraderas, byts ut och försvinner ut i molnet, säkert till andra sourcingaktörer. Tjänsterna som ni producerar till kunder och användare får nya funktioner med andra krav.
Så, nummer ett blir då att säkerhetsställa att du får in larm från alla punkter som du vet betyder något för din tjänsteleverans. – Nu har vi larmcentraliserat!
Nu när du vill ha in alla larm från dessa punkter är utmaningen att alla larm inte kommer att betyda något allvarligt, vi plockar fram de kritiska larmen resten skickar vi till historik för senare uppföljning om så önskas. – Nu har vi larmfiltrerat!
Tänk dig att du har en miljö som har byggts upp under lång tid, av många olika tekniker och konsulter, alla med sin specialitet och dialekt på kod och script. Du kanske även har utrustning som det inte står IT på, utan är en hiss eller ett inpasseringssystem. Vi får alla att berätta hur de mår på samma språk. -Nu har vi normaliserat larmspråken!
Nu börjar den riktigt roliga resan där vi kan få in integrationer med verksamhetssystem, automationer av larmresultat, förädling av larminformation. Men det tänkte jag berätta om en annan gång.
I vilket fall som helst så tycker vi att alla dåliga larm är bra, och har du hanterat dem rätt så slipper du felsöka, vi hjälper dig med åtgärdshantering istället.